piątek, 26 lutego 2016

Pierwsze starcie z batikiem

Witajcie Kochani :)

razem z siostra - Amaretto
brałam udział w zajęciach plastycznych,
na których poznawałyśmy termik zdobienia jajek
metoda batiku.

Metoda batikowa polega na tym, że na skorupkę jajka lub wydmuszki nanosi
się roztopiony wosk i "rysuje" za pomocą różnorodnych narzędzi. Może to być szpilka umocowana na czubku patyczka lub w moim przypadku gwóźdź umocowany na końcu ołówka , którą trzeba zanurzać w gorącym wosku lub pisak z metalowym lejkiem tzw.  kistka.
Porysowane w ten sposób jajko zanurza się w barwniku, miejsca pokryte woskiem nie ufarbują się. Po wyjęciu z farby ogrzewa się powierzchnię jajka aby usunąć wosk. W efekcie wychodzą piękne kolorowe wzory. 
(informacje zaczerpnięte ze strony http://pisanki.manifo.com/)

A oto moje jajeczka i ja przy pracy:








Kochani jest jeszcze chwila żeby dołączyć do 
zabawy kwiatowej i fotograficznej
(banery na pasku bocznym)

Pozdrawiam
witaminka

14 komentarzy:

  1. Bardzo ładne wzory na jajeczkach:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super Ci wyszły te pisanki. Ciekawi mnie barwnik w jakim były farbowane , bo tak fajnie równiutko złapały kolorek
    Miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu instruktorka mówiła, że to zwykła farbka do tkanin, taka w proszku.

      Usuń
  3. znam ta metodę - stosują ją u mojego Mężusia na Dolnym śląsku, ale przywieziono ją z gór :) jest piękna, ale bardzo pracochłonna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie próbowałam tej techniki, może dlatego że mój talent malarski jest taki sam jak i muzyczny, czyli żaden;)
    Świetne jajuszka stworzyłaś, a kolorek wprost idealny!!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne jajeczka pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie wyglądają Twoje pisanki
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne, takich jeszcze nie robiłam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pisanki wyglądają naprawdę bardzo ładnie. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne- a technika wcale nie taka łatwa:)

    OdpowiedzUsuń